Пролетна „Танцова Работилница“ 2015
„Танцова работилница“ е интензивна танцова програма, която се провежда в България в продължение на една седмица, по време на пролетната ваканция на учениците (6 април – 12 април 2015 г., в залите на Dance Station, София, със заключителен спектакъл на 13 април, 19 ч. в Аула Максима, УАСГ). Тя е плод на международно сътрудничество, което има за цел да обучава млади танцьори – предимно от България, но и от цял свят.
В течение на една седмица танцьорите (както професионалисти, така и напреднали аматьори) посещават класове в различни танцови стилове: класически балет, модерен танц, джаз, хип хоп, характерен танц. Класовете се водят от утвърдени хореографи от САЩ и Европа, споделящи своя уникален опит и творчески подход, които не са достъпни за танцьорите в рутинното им обучение. Освен в обучителните ателиета, всеки участник се включва и в хореографиите, поставени по време на Работилницата.
Целта на проекта е да даде на участниците възможност да се докоснат до нови танцови форми и техники, да се включат в творческия процес и да натрупат опит с международен обмен и междукултурна комуникация.
Пролетната „Танцова работилница“ завършва с голям финален спектакъл – комбинация от иновативната работа на хореографите с участието на всички танцьори от Работилницата, както и представяне на репертоар от специално поканени, известни танцови артисти.
В рамките на Работилницата се провеждат и различни танцови майсторски класове, както и публични дискусии на определени, свързани с танцовото изкуство теми, с които програмата се обогатява допълнително. Всяка година, пет или шест от най-добрите участници получават стипендии за лятно обучение в едни от най-известните танцови училища и компании в САЩ.
От 2008 г. насам, в десетте издания на “Танцова работилница” са участвали над 700 танцьора от България, Сърбия, Македония, Черна гора, Португалия и САЩ. Над 25 млади таланта са получили стипендии за обучение за училища като Pacific Northwest Ballet, Ballet Chicago, Debbie Reynolds Dance Studios, Syracuse University, Deeply Rooted Productions и др. Много от бившите стипендианти на фондацията работят към момента в танцови компании в Италия, Германия, САЩ, както и в държавни танцови институции и частни танцови формации в България.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на
Фондация „Америка за България” е партньор на Фондация „Танцово изкуство – Илиев” по проекта “Танцова работилница” от 2011 г. насам. Основана през 2008 г., Фондацията е наследник на Българо-американския инвестиционен фонд, създаден от Правителството на САЩ чрез Американската агенция за международно развитие. Една от целите на фондацията е да подкрепя частната инициатива в изкуството и културата. Мисията на Фондация „Америка за България” е насочена към постигане на по-високо признание на българските творци в страната и чужбина, насърчаване на изявата на родните ни таланти на световната сцена и утвърждаване на международния културен имидж на България. С „Танцова работилница 2015” Фондация „Америка за България” и Фондация „Танцово изкуство – Илиев” имат амбиция да построят още един културен мост между България и Америка и да дадат възможност на българските ученици по танц да се докоснат до американския начин на работа, да се запознаят с най-добрите балетни хореографи и майстори на американския балет. Повече информация може да намерите на www.americaforbulgaria.org
Класически Балет
Пола Уебър
Професор по балет и ръководител на Катедра „Танц” в „Консерватория за музика и танц” в Университета на Мисури в Канзас Сити
Пола Уебър има бакалавърска степен по танц от Butler University и магистърска от Smith College. Учила се е от майстори на балетното изкуство като Мария Талчиф, Жан Пол Комелин, Дърмът Бърк, Бейзил Томпсън, Лари Лонг, Марджъри Масмън и Маги Блак.По време на професионалната си кариера г-жа Уебър е изиграла повече от 45 солови роли, както в класически произведения като „Лебедово езеро” (Одет/Одилия), „Жизел” (Жизел), „Ромео и Жулиета” (Жулиета), „Пепеляшка” (Пепеляшка) и „Копелия” (Суанхилда), така и в съвременни творби като „Бароков концерт” на Джордж Баланчин (Първа виола), „Легенда за есенната река“ на Агнес ДеМил (Лизи Бордън), „Кармина Бурана“ на Джон Батлър и „Реката“ на Алвин Ейли. Работила е с утвърдени хореографи като Бил Т. Джоунс, Марго Сапингтън, Лора Дийн, Шон Кърън, Чарлз Молтън и Кевин „Йега” Джеф. Била е в трупите на Milwaukee Ballet (солист), Albany Berkshire Ballet (солист), Lyric Opera Ballet of Chicago(гост), Chicago Ballet, Тhe Indianapolis Ballet Theatre и Hartford Ballet (гост). В момента е един от директорите на Wylliams/Henry Contemporary Dance Company и ръководител на трупата на Albany Berkshire Ballet. Г-жа Уебър е работила като гост-преподавател в редица утвърдени учебни заведения в САЩ. Тя е вторият американски учител по балет, поканен да преподава някога в Shenyang Conservatory of Music, Шенян, Китай. Г-жа Уебър е носител на редица престижни награди от „Консерваторията за музика и танц” в Университета на Мисури в Канзас Сити, отличаващи я като блестящ педагог. Тя е един от официалните съдии на Regional Dance America и един от оценящите състоянието на студията, които са членове на National Association of Schools of Dance. Нейни хореографии се поставяни в Тhe Kansas City Ballet, the Albany Berkshire Ballet, the Kansas Regional Ballet, the Wylliams/Henry Contemporary Dance Company, Midwest Youth Ballet, Alexandra Ballet, Kansas City Youth Ballet, Allegro Ballet of Houston и City in Motion. Носителка е на три награди „Craft of Choreography” от Regional Dance America (2004, 2008 и 2014). Две нейни творби са представяни на Young Tanzsommer Dance Festival в Австрия от Allegro Ballet of Houston. През 2010-та тя получава националната награда за хореография от Regional Dance America, а през 2011-та е избрана за един от хореографите на National Choreographers Initiative 2011. Също така е член и бивш председател на CORPS de Ballet International, Inc.
Модерен танц
Гери Абът
Асистент Професор, специалност Танц в Университета на Мисури в Канзас Сити; Deeply Rooted Dance Theater
Гери Абът е главен асистент в Университета на Мисури в Канзас Сити, където преподава модерен танц и композиция. Той е съосновател и един от артистичните директори на Deeply Rooted Dance Theater в Чикаго, Илиной – компания, която съчетава традициите на модерния танц, класическия балет и афро-американския танц, разказвайки силните и значими истории на нашето съвремие. Компанията се изявява както на американска, така и на международна сцена. През 1993-та година Абът съосновава Performance Arts WorkshopPerforming Arts Workshop в Жилет, Уайоминг, където в рамките на триседмична лятна танцова работилница участниците се обучават в жанра мюзикъл. В момента той е артистичен директор на програмата. Пак в Жилет, Абът преподава модерен и африкански танц по програмата “Choose Dance”, която предоставя танцово обучение в държавните училища и в центровете за деца в рисково социално положение. През 1999-та, 2010-та и 2012-та година Абът е отличен с наградите Katherine Dunham и Alvin Ailey за, съответно: най-добра хореография за Deeply Rooted Dance Theater, най-добра хореография за танца „Desire” и най-добра хореография за танца “Move”. Неговата компания Deeply Rooted Dance Theater е първата американска танцова компания поканена на престижния международен JOMBA! Contemporary Dance Festival, провеждащ се в Дърбан, Южна Африка. Deeply Rooted Dance Theater и сега продължава сътрудничеството си с Durban’s Flatfoot Dance Company. В допълнение на постоянните си професионални ангажименти Абът е преподавал и творил като гост и в множество културни институти, колежи и университети в САЩ, Австрия, България и Южна Африка. За него като педагог е важно всички, които се включват в обмяната на знания и опит, да подхождат към това неподправено и автентично. В класната стая той предава всички знания, които е усвоил като ученик, професионален танцьор, хореограф и артистичен директор – не спестява нищо, раздава щедро и насърчава студентите си да оспорват неговите идеи, като по този начин превърнат наученото от него в собствен, индивидуален почерк. Абът продължава работата си като хореограф и педагог на национално и международно ниво. Творбите на Абът са играни в много танцови институции, сред които Dallas Black Dance Theater, Cleo Parker Robinson Dance, David Taylor Dance Theatre, Wylliams/Henry Contemporary Dance Company, The Goodman Theater, Kansas City Repertory, Penumbra Theatre Company, и в неговата компания Deeply Rooted Dance Theater. Сред мюзикълите, които той е поставял за Performance Arts Workshop, са „Кралят и аз“, „Уили Уонка и шоколадовата фабрика“, „Мулан“ и „Някога на този остров”.
Маркъс Галанте има широк опит като хореограф и преподавател по целия свят. Конкретно през изминалата година преподава в курсове по балет и Бродуейски джаз в Буенос Айрес, Аржентина. Преподава и балет и вариации в New American Youth Ballet, където създава нов балет, наречен „Gliere Ballet Suite“, върху сюитата „Бронзовият конник” на Райнхолд Глиер. Семейството на композитора в Русия щедро хвали новия спектакъл. Маркъс Галанте също така е редовен гост-преподавател в Kathryn Posin Dance Company в Ню Йорк и в American Theater Dance Workshop. Обучавал се е в Американски балетен театър и в Училището за американски балет. Бил е също стипендиант в Харкнес Балет в Ню Йорк. Сред неговите учители са Патриша Уайлд, Ричард Рап, Стенли Уилямс и Джордж Баланчин. Танцувал е с множество компании като Чикаго Лирик Балет под ръководството на Мария Талчийф, Кливлънд Балет, Чинчинати Балет, Еглевски Балет и е бил солист на Националния Балет на ЮАР C.A.P.A.B., изпълнявайки класически репертоар. На Бродуей е участвал като певец, танцьор и актьор в A Chorus Line, Pippin, Carousel и др. Работил е и в операта, а заедно с Шърли Маклейн и във филмови и телевизионни продукции. Г-н Галанте е създал множество успешни хореографии за балетни и театрални постановки, както и телевизионна и филмова хореография. През 1995 г. той е номиниран за наградата „Танц във филм” за късометражния филм Private Performance на Морган Спърлок, режисьор още на филма Super-Size Me. Получавал е стипендии от National Endowment for the Arts (хореография) и грантове за хореография от Фондацията за танц „Харкнес”. Г-н Галанте е бил преподавател в едни от най-престижните танцови институции в страната като Ню Йорк Сити Балет, Американски балетен театър, Alvin Ailey, Pacific Northwest Ballet, Балетното училище и компания на Пенсилвания, Балетната компания Lines Contemporary, Еглевски Балет, Балет Чикаго, „Стъпки на Бродуей“, Танцовия център Бродуей, Балет Артс (Ню Йорк), Регионалния балет Мидуестърн, Чикагската Национална асоциация на майсторите на танца и мн. др. Неговият международен преподавателски опит включва Русия, Финландия, Япония, България, Черна гора, Германия, Аржентина, Бразилия, Исландия, Дания и др.
Андреа Бър е професионален хип-хоп танцьор. Живее в Лос Анджелис и работи към танцовата агенция Go to Talent. През лятото на 2013 г. Андреа участва в турнето Macy`s Glamorama – Fashion in a New Light, заедно с Cirque de Soleil, Backstreet Boys и Шерил Кроу. Нейните скорошни изяви включват финала на телевизионното шоу The Voice, Comic Con и видеото Speakers Boom на Mandy Jiroux’s. През лятото на 2012 г. тя е избрана за един от 8-те американски участници в The Mobsters Way – шоуто на Monsters of Hip Hop в Лос Анджелис. В момента Андреа Бър е асистент в турнето на Monsters of Hip Hop. Наскоро тя се снима в късометражния филм Today is the Day с режисьор и хореограф Тамара Левинсън и Даниел Кампос. Миналата година Андреа танцува и с Риана в X-Factor, участвайки в световната премиера на We Found Love, с хореографията на Тина Ландън и Таняша Скот. През 2011 г. Андреа прекарва 6 месеца в Китай, където преподава танци и изнася концерти. След завръщането си в САЩ, тя сърежисира пълнометражно хип-хоп шоу в Сиатъл. Танцовите й успехи включват: August Jackson Industrial в Лас Вегас, Poser’s LA, Carnival LA, шоуто на Cruz Control в Moore Theatre, Seattle Seahawks halftime show, Виетнамските музикални награди и Тhe Young Tanzsommer Austria Tour с Westlake Dance Center Performing Group. Андреа е още създател на хореография, която е избрана да се играе в Disneyland, Калифорния и на RDADance America Festival в щата Юта. Печелила е много творчески стипении като Steps on Broadway в Ню Йорк, Millenium Dance Complex в Лос Анджелис, Debbie Reynolds в Лос Анджелис, Monsters of Hip Hop, Company Dance, Hollywood Vibe, L.A. Elite, Encore, и West Coast Dance Explosion.
Характерен танц
Петър Илиев
Фондация “ Танцово изкуство- Илиев“, София Pacific Northwest Ballet, Сиатъл; Ballet Chicago, Чикаго
Петър Илиев е завършил Държавното хореографско училище в София, а след това и Института за Музикални и Хореографски Кадри – София. Започва професионалното си развитие като солист на Ансамбъл “Филип Кутев.” След пет годишна работа с ансамбъла продължава образованието си в американския Държавен танцов институт в Ню Йорк, където работи в тясно сътрудничество с един от гурутата на американския танц – Жак Дамбоа. В последствие Илиев става помощник-артистичен директор на ансамбъл в Остин, Тексас, където в продължение на четири години обучава над хиляда млади танцьори.
Премествайки се в Калифорния, той продължава работата си в американската образователна система, преподавайки танц на стотици деца в специализирано училище по изкуствата. Година по-късно е назначен за артистичен директор на “Уестуинд” – една от първите танцови компании в САЩ, чиято мисия е запознаването на американската публика с богатството на етническия танц. Едновременно с това Илиев води и майсторски класове по характерни танци и български народни танци в десетки колежи и университети в различни части на САЩ, и поставя оригинални хореографии за професионални и любителски танцови компании в САЩ и Канада.
През 2003-та година Илиев е поканен за преподавател по характерни танци и в престижното училище на Пасифик Нортуест Балет в Сиатъл, Вашингтон, а две години по-късно е привлечен и към преподавателския състав на Балет Чикаго. Паралелно с преподаването в балетните училища в продължение на няколко години той обучава по танци и голям брой ученици от общообразователните училища в Чикаго със средства, спечелени по специална програма на американското правителство.
Натрупал безценен опит, през 2008-ма година Илиев възобновява дейността си в България чрез различните програми на фондацията, основана от него през същата година. От тогава насам Фондация „Танцово изкуство – Илиев” е развила няколко изключително успешни образователни програми: пролетните и летните издания на интензивните танцови курсове Dance It, солидна стипендиантска програма за обучение в САЩ, както и детските танцови програми за ученици от общообразователните училища в София.
През 2013 г. Петър Илиев също се изяви и като един от членовете на журито в музикалното риалити „Магаданс–Предизвикателството” и създаде детската танцова постановка „Клик”, играна в Зала 1 на НДК през октомври 2013 г. като част от програмата на Sofia Dance Week. През 2014 г. той постави два изцяло нови авторски танцови спектакъла: “5х5+1 и “Лястовичи полет”, а през 2015 – оргиналния детски спектакъл „Кой открадна чипса?“. Паралелно с това той активно преподава танц и създава хореографии в Англо-американското училище в София, работейки както с малките ученици, така и с абитуриентите, представящи финален мюзикъл.
В България творческият заряд на Петър Илиев постепенно достига своя пълен потенциал, намирайки израз в създаването на много изключително оригинални хореографии, стигащи до сърцевината на българския народен танц, разчупващи неговата структура и отприщващи възможностите му като изразно средство, обогатявайки го със специфичния изказ на балета и модерната техника.
Николина е завършила с отличие Националното Училище за Танцово Изкуство – София, където е учила с Лиляна Драгулева и Фани Чернева. Тя има и бакалавърска степен по „Балетна педагогика“ от Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство – Пловдив. През 2008 г. се включва в първото издание на DanceIt! – интензивната пролетна програма на фондация „Танцово изкуство – Илиев“ и е един от първите спечелили пълна стипендия за обучение в САЩ, което я отвежда в интензивните летни курсове на Ballet Chicago. В резултат на представянето си там тя е поканена да продължи обучението си в целогодишната програма на балета и да танцува в трупата му. До края на 2009 г. Николина учи и работи в Ballet Chicago, след което се присъединява към трупата на „Balletto del sud“ – частна балетна компания в Италия, където остава до края на 2012. В момента Николина е балетен педагог в студио „Odette” и асистент-преподавател в програмата „Танцуващи хлапета“ на фондация „Танцово изкуство – Илиев“. Танцувала е и в авторските спектакли на Петър Илиев „Клик“ (2013) и „Лястовичи полет“ (2014). Николина е участвала в множество конкурси и е носител на редица награди и дипломи, като най-престижните от тях са: 4-то място на Международен Балетен Конкурс в Ница – Франция – 2006; Финалист на 12-та Национална Среща на Млади Балетни Изпълнители „Анастас Петров” – 2008, Диплом за участие в Международна балетна академия – Варна 2002-2007, Дипломи за участие в „DanceIt!” 2008, 2010, 2011 и 2012. Като ученичка в НУТИ Николина е танцувала в „Дон Кихот“, „Жизел“ и „Лебедово езеро“ на Софийска Опера и Балет, и е участвала като гост изпълнител на танцови фестивали в Kипър и Франкфурт – Германия. В „Balletto del sud“ тя изиграва Фея Люляк в „Спящата красавица“ и Дойката на Жулиета в „Ромео и Жулиета“, както и солови роли в „Кармина Бурана“, „Федра“, „Шехерезада“, „Кармен“, „Травиата“ и др.
Таксата за участие в „Танцова работилница“ се заплаща след попълване онлайн на регистрационния формуляр.Заплащането става по банков път на банковата сметка на Фондация „Танцово изкуство – Илиев“:
Първа инвестиционна банка (ПИБ), IBAN: BG49FINV91501215317191, BIC: FINVBGSF
Основание за плащане: Такса участие на … (три имена на участника).
Цени за участие в „Танцова работилница“:
За 1 стил: 100 лв.
За повече от един стил: 140 лв.
НЕ се възвръща такса при отказ от участие.Моля, имайте предвид, че програмата е много интензивна. Възможно е да не успявате да посещавате всички часове по репертоар в повече от 2 или 3 стила (в зависимост от танцовото ниво и мотивацията ви). Въпреки това е възможно да се запишете на всички стилове, но ви съветваме да концентрирате усилията си в часовете по репертоав в не повече от 2 до 3 стила. ОТСТЪПКИ за групи:
15% отстъпка от таксата за участие на всеки при група от 4 до 10 човека;
20% отстъпка – при групи над 10 човека.
Очакваме ви вкупом, защото с приятели и колеги винаги е по-весело! За записване на групата, освен регистрацията на всеки неин член онлайн, моля отговорникът да изпрати имейл с имената на всеки от вас на info@ilievdance.org.
График за деня – понеделник до събота „Танцова работилница“ 2015
Начален час | Краен час | Зала 1 | Зала 2 |
---|---|---|---|
09:00 | 10:2-20 | Балет (техника) - напреднали Пола Уебър | Джаз (техника) Маркъс Галанте |
10:30 | 11:50 | Балет (техника) - средно ниво Николина Карагеоргиева | Хип хоп (техника) Андреа Бър |
1200 | 13:20 | Модерен (техника) Гери Абът | |
13:20 | 14:20 | Характерен Петър Илиев | |
14:30 | 15:50 | Балет (репертоар) Пола Уебър | Джаз (репертоар) Маркъс Галанте |
15:50 | 17:10 | Модерен (репертоар) Гери Абът | |
17:15 | 18:15 | Хип хоп (репертоар) Андреа Бър |
График за деня – неделя „Танцова работилница“ 2015
Начален час | Краен час | Зала 1 | Зала 2 |
---|---|---|---|
09:00 | 10:20 | Балет - напреднали Пола Уебър | Джаз Маркъс Галанте |
10:30 | 11:50 | Балет - средно ниво Николина Карагеоргиева | Хип хоп Андреа Бър |
12:00 | 13:20 | Модерен Гери Абът | |
13:20 | 14:20 | Характерен Петър Илиев |
ГРАФИК ЗА ДЕНЯ- ПОНЕДЕЛНИК Всички участници се явяват на репетиция за финалния спектакъл в 13:30 ч., в Аула Максима, УАСГ.
Международната интензивна програма “Танцова работилница Dance It!“ 2015 традиционно ще завърши със свой заключителен спектакъл, който ще се проведе на сцената на Аула Максима, УАСГ на 13 април от 19:00 ч.
Показването на сцена и пред публика на резултатите от едноседмичните ателиета са важна част от дейността и мисията на фондацията, защото сценичната изява за нас е момент от решаващо значение в развитието на всеки един танцов артист.
Също, спектакълът има за цел да утвърди иновативния за България формат – представяне пред публика на „работа в процес“ (work-in-progress performance). Самото име „Sneak Peek“, с което в първите издания Петър Илиев нарича заключителното шоу на програмата, кани публиката да надникне именно „в процеса на разработка“, “в кухнята” на динамичният творчески труд, докато крайният културен продукт се създава.
Тази година програмата на спектакъла ще включи шест репертоарни разработки, развити от шестимата ни учители заедно с младите танцьори от България, както и творческите тръсения на поканени гости. Този концерт е изключително разнообразен и динамичен, защото представя специално създадени хореографии в пет стила, изпълнени от вдъхновени и ентусиазирани млади танцьори. Енергията в залата не оставя никого равнодушен!
В края на спектакъла екипът на Фондация „Танцово изкуство – Илиев” ще обяви и тазгодишните стипендианти, които ще получат възможност за интензивно лятно обучение в едни от най-известните танцови училища и компании в САЩ.
Билети можете да закупите на мрежат на Eventim, както и на място непосредствено преди спектакъла в УАСГ.
Цена на билета: 10 лв.
Танцово-образователната програма „Танцуващи хлапета“ е иновативна програма, която предоставя възможност на деца от основния курс на
общообразователни училища от периферни райони и/или групи в риск да се докоснат до магията на танцовото изкуство чрез регулярни репетиции с утвърдения хореограф Петър Илиев и неговите асистенти и чрез участие в заключителен танцов спектакъл, поставен на професионална сцена. В рамките на програмата фондацията провежда часове по танци с над сто деца от 3 или 4 училища в продължение на една година, обучавайки ги в различни стилове и подготвяйки ги за сценична изява. Танцът, освен чисто естетическа роля, има и силна педагогическа и изграждаща функция. Чрез танца у децата се възпитават способности за работа в екип и дух на толерантност. Развива се креативността, творческия им усет и мотивацията за успех. Също, чрез съвместната работа на деца от различни етнически и социални групи, обединени около общата цел – танцов спектакъл „от деца за деца“ пред широката публика – у участниците се изгражда толерантност, самочувствие и мотивация за сътрудничество и разбирателство. Децата от периферните райони, които рядко имат възможност да се докоснат дори до кипящия културен живот на столицата, стават чрез програмата значими артисти на сцена, важен елемент от едно цяло, участници в завършен творчески продукт, изграден от много професионални творци. Отговорността и доверието, които им се дават, аплодисментите, с които биват наградени, им носят дълбоко удовлетворение и ги променят завинаги. Артистичният директор на фондацията, Петър Илиев, има дългогодишен опит с подобни танцови социални и образователни проекти в САЩ. Така например, в рамките на един от съвместните му проекти с гуруто на американския танц – Жак Дамбоа (Jacques d’Amboise), те работят с 1200 деца от 12 обществени училища едновременно и представят накрая авторски танцов спектакъл на сцената на Bass Concert Hall в Остин, Тексас. През 2012 г. Петър Илиев осъществява и за първи път подобен пилотен проект в тази област и в България – в рамките на пролетната “Танцова работилница” 2012 на фондацията. В него се включиха деца от 103-то ОУ в кв. Филиповци, които, само след шест подготвителни репетиции, излязоха на сцена в Музикалния театър. Успехът на тази инициатива постави основата на настоящата детска танцова образователна програма, с която изключително се гордеем.
Проектът се осъществява с неоценимата подкрепа на фондация „Америка за България“ и Посолството на САЩ в България.
Част от средствата за проекта бяха набрани благодарение на кампания, организирана с подкрепата по проект „Ефективни подходи към устойчивостта на НПО”, финансиран от Фондация „Америка за България” и изпълняван от Български център за нестопанско право в партньорство с Фондация ПАЦЕП.
Танцовият спектакъл „Клик“, чиято премиера се състоя на 19 октомври 2013 г. в рамките на детската програма на утвърдения международен фестивал за съвременен танц Sofia Dance Week, е първият професионален мюзикъл „от деца за деца“ на Петър Илиев в България.
Той увенча усилията от почти едногодишната работа на около 100 деца от 4 столични училища, включили се в детската танцова програма “Танцуващи хлапета“ на фондацията през 2013.
Спектакълът разказва на младата аудитория историята на човечеството през развитието на танцовото изкуство от древни времена до наши дни, като преминава през различни стилове и периодите на тяхното създаване. Представлението се занимава и с актуалната тема за функцията на образованието в дигитализирания свят на лесен достъп до информация. Говори за важни неща с много лекота, закачка и емоция, чрез сложна и красива, специално написана музика и завладяващи танцови стъпки и хореография.
Изпълнители бяха над 100 млади танцьора от:
- Чоурчо „Българско школо“,
- 103 ОУ „Васил Левски“- София,
- 144 СОУ “Народни будители“‘,
- 95 СОУ „Проф. Иван Шишманов“.
Със специалното участие на фолклорен ансамбъл „Люлин“.
Спектакълът разказва на младата аудитория историята на човечеството през развитието на танцовото изкуство от древни времена до наши дни, като преминава през различни стилове и периодите на тяхното създаване. Представлението се занимава и с актуалната тема за функцията на образованието в дигитализирания свят на лесен достъп до информация. Говори за важни неща с много лекота, закачка и емоция.
Присъединете се към емоцията на: https://www.facebook.com/events/1416522038566290/
Идея и хореография: Петър Илиев Солисти: Андрея Андонова, Николина Карагеоргиева, Георги Банчев, Дойчин Дочев Музика: Пейо Пеев, Jerry Lee Lewis, John Mayer, Lisa Stansfield Осветление: Майкъл Джарет Сценография и костюми: Нина Зафирова Либрето: Снежина Маринова Видео: Ико Медия ООД Фотография: Здравко Йончев Продукционен мениджмънт: Розалина Лъскова и Цветелина СлавчеваПроектът се осъществява с неоценимата подкрепа на фондация „Америка за България“ и Посолството на САЩ в България.
и в партньорство със Sofia Dance Week
Детският мюзикъл “Лястовичи полет”, чиято премиера се състоя на 28 ноември 2014 г. в залата на ЧОУРЧО “Българско школо”, е вторият професионален танцов спектакъл „от деца за деца“ на Петър Илиев и фондация „Танцово изкуство – Илиев“ в България. Спектакълът събра на една сцена над 100 деца, включили се в програмата “Танцуващи хлапета” 2014. Продукцията отново представя авторски хореография, либрето и музика, и разказва любопитна история от един ден в училищния живот на две деца.
Изпълнители бяха над младите танцьори от:
- ЧСОУ “Българско школо”, София, Младост
- 103 ОУ “Васил Левски”, Филиповци, София
- 116 ОУ “Паисий Хилендарски”, село Яна
Със специалното участие на:
- Groovez Dance Community
- Танцова формация “Петлите”, гр. Бургас
- Солисти от Националното училище за танцово изкуство – София
Идея и хореография: Петър Илиев Музика: Пейо Пеев
Либрето: Людмил Попов
Дизайн: Ваня Вълкова
Видео: Ико Медия ООД
Фотография: Здравко Йончев
Продукционен мениджмънт: Розалина Лъскова и Симона Гоцис
Проектът се реализира с подкрепата на основните ни партньори Фондация “Америка за България” и Американско Посолството на САЩ в София, както и с помощта на Domino’s Pizza.
Част от средствата за проекта бяха набрани благодарение на кампания, организирана с подкрепата по проект „Ефективни подходи към устойчивостта на НПО”, финансиран от Фондация „Америка за България” и изпълняван от Български център за нестопанско право в партньорство с Фондация ПАЦЕП.
Пъстър мюзикъл за деца и възрастни на Петър Илиев, завършек на годишния цикъл на образователната програма „Танцуващи хлапета“ за 2015 г. Премиерата на продукцията се състоя на 13 и 14 декември 2015 г. в Националния музикален театър „Стефан Македонски“ – София. “Кой открадна чипса?” е едно великолепно, иновативно, изящно и забавно шоу, което силно провокира въображението и разбужда артистичния дух у малки и големи! Заплетена интрига и емоционално поднасяне, които не оставят никого равнодушен! Необикновена, забавна и поучителна история, случила се с децата в едно иначе обикновено училище. Хореографът Петър Илиев ни пренася в неповторим детски свят – пъстър, оживен, находчив. Спектакълът ни въвлича в мистериозна приключенска история, която се разгръща в обикновено българско училище. Изправени пред сложна загадка, училищните детективи преминават през поредица от комични недоразумения, срещайки различни животинки и дори странни извънземни. С разплитането на ситуацията те стигат и до неочаквана поука. През 2015 г. криминалната история с мишки, мравки, паяци и други герои бе поднесена прекрасно от над 150 ученици от:
- 103 ОУ „Васил Левски“, ж.к. Филиповци
- 116 ОУ „Паисий Хилендарски“, с. Яна
- Англо-американско училище – София
- солисти от Националното училище за танцово изкуство
Петър Илиев споделя за работата си по спектакъла: „Кой открадна чипса?“ е проект различен от всичко, което съм правил досега. Създавам танц по музика, която е изключително оригинална, звучаща по нов начин, сложна и предизвикателна. Силно е провокирано творческото ми мислене, вдъхновен съм много, а ентусиазмът на децата ме зарежда с много енергия. Идеята, която пресъздаваме, зарази малките танцьори и всеки ден откривам нови нюанси в отделните характери. Самите участници също са изключително отдадени на ролите си и заедно обогатяваме танцовите етюди. Костюмите, сътворени от нашата художничка Ваня Вълкова, са колоритни и крайно иновативни. Щастлив съм, че една идея обединява толкова деца и съмишленици.” Наистина, един от особено оригиналните елементи на спектакъла е музиката, създадена специално за него от талантливия композитор Светослав Кърпаров. Шестте пиеси, всяка със собствен облик, се допълват и надграждат сценария. Сложна и сериозна като текст, тя е закачлива и весела като звучене и е почти едно от действащите лица в спектакъла. Соловите изпълнения на саксофон са на младия джаз музикант Владимир Кърпаров. Музикалните етюди се допълват и надграждат оригиналното либрето на сценариста Людмил Попов. Идея и хореография: ПЕТЪР ИЛИЕВ Музика: СВЕТОСЛАВ КЪРПАРОВ Либрето: ЛЮДМИЛ ПОПОВ Визуален дизайн: ВАНЯ ВЪЛКОВА Соло саксофон: ВЛАДИМИР КЪРПАРОВ Асистент-хореографи: РОСИЦА ТЕРЗИЙСКА И ЯНИЦА СТАНКЕВА Осветление: ВИКТОР ГЕОРГИЕВ Фотография: ЗДРАВКО ЙОНЧЕВ Видео: ИКО МЕДИЯ Продукционен мениджмънт: МИЛЕНА ДЯНКОВА Координатор: ДЕСИСЛАВА ТЕОФИЛОВА Проектът се осъществява с неоценимата подкрепа на фондация „Америка за България“ и Посолството на САЩ в България.
Благодарим за дарението и на „Спорт лайн“ ООД, които изработиха изключителните костюми за спектакъла.
Програмата ни “Танцуващи хлапета” представя през 2017 г. танцово шоу, което пренася във вълнуващия свят на ЦИРКА! Богатата фантазия на хореографа превръща сцената в арена, а децата – в акробати, жонгльори, дресирани животни, клоуни.
С много обич и внимание към всяко дете и с пълна отдаденост към изкуството танц, Петър Илиев (преподавател по характерен танц в едно от най-силните балетни училища в САЩ – The Pacific Northwest Ballet School – Сиатъл) увлича малчуганите, а те са винаги искрени и спонтанни, готови за предизвикателства. От особена важност е работата му с най-уязвимите и най-непривилегированите членове на нашето общество – малките ученици от квартал „Филиповци“. Благодарение на финансовата подкрепа на посолството на САЩ у нас, обучението по танц от години е достъпно и за деца от училища в периферни райони и със смесено етническо население.
На сцената те са обединени с техни връстници от училища със значително по-големи ресурси, както и с малките балерини от училище „Илиев“ и солисти от Националното училище за танцово изкуство. В последните седмици на програмата всички те заедно подготвят атрактивен артистичен продукт ръководени от силен, професионален екип. Оригиналното либрето и тъканта на танцовия изказ на спектакъла са плод на богатата фантазия на Петър Илиев, в тандем с дългогодишния му асистент Николина Карагеоргиева, утвърден опитен педагог.
Завладяващата мултимедия и фантасмагорични костюми са създадени от визуалния дизайнер Ваня Вълкова, творец с висок естетически стандарт, а осветлението на сцената е дело на Георги Буюклийски, експерт със силен собствен почерк. Музиката, както винаги, се отличава с изключително разнообразие – от авторски пиеси на млади български композитори, експериментиращи с народната традиция и съвременния джаз, през Боливуд и диско, до класически шопски мелодии.
Така спектакълът очакващ зрителя е отново силно наситен и пъстър. Умения, таланти, разнообразен артистичен изказ се завъртат „под купола“ на въображаем цирк, в който всички очакваме „слона“ – най-екзотичното животно.
Темите в спектаклите на Петър Илиев обичайно са злободневни и целят провокация на зрителя на различни нива. Чрез материята на танца и сценографията тази година той отново отправя няколко послания. От една страна е тематиката за безпощадната намеса на човека в уникални екосистеми и проблематичната употреба на екзотични животни като атракция в цирка. От друга страна е отпратката към идиома „слонът в стаята“, отнасящ се за важен проблем, заемащ цялото пространство, но игнориран от всички, поради това, че е прекалено неудобен. Дали както изчезващите слонове не загиват и сценичните изкуства у нас в резултат на недалновидна културна политика? Дали потопени в оглушителия шум на фалшиви медии, натруфена помпозност, безсмислени „новини“ за незначителни баналности, не игнорираме, всъщност – нарочно или неволно – най-важните, разкъсващи съвремието ни проблеми?
Танцов спектакъл за деца
Идея и хореография: ПЕТЪР ИЛИЕВОКИ ДК „Искър“, бул. „Кръстьо Пастухов“ 23
18 декември 2017 г. (понеделник), 19 ч.
С участието на ученици от: 140 СУ “Иван Богоров”, 103 ОУ “Васил Левски”, 51 СУ “Елисавета
Багряна”, Танцово училище “Илиев” и солисти от Националното училище за танцово изкуство.
Визуален дизайн и костюми: ВАНЯ ВЪЛКОВА
Асистент-хореограф: НИКОЛИНА КАРАГЕОРГИЕВА
Осветление: ГЕОРГИ БУЮКЛИЙСКИ
Фотография: ИКО МЕДИЯ
Продукционен мениджмънт: ЯНА ТРАЙКОВАВземи билети от тук.
Благодарим за дарението и на „Спорт лайн“ ООД, които изработиха изключителните костюми за спектакъла.