Пролетна „Танцова работилница“ 2014
В течение на една седмица танцьорите (както професионалисти, така и напреднали аматьори) посещават класове в различни танцови стилове: класически балет (стил Баланчин), модерен танц, джаз, хип хоп, характерен танц. Класовете се водят от утвърдени хореографи от САЩ и Европа, споделящи своя уникален опит и творчески подход, които не са достъпни за танцьорите в рутинното им обучение. Освен в обучителните ателиета, всеки участник се включва и в хореографиите, поставени по време на Работилницата.
Целта на проекта е да даде на участниците възможност да се докоснат до нови танцови форми и техники, да се включат в творческия процес и да натрупат опит с международен обмен и междукултурна комуникация.
Пролетната „Танцова работилница“ завършва с голям финален спектакъл – комбинация от иновативната работа на хореографите с участието на всички танцьори от Работилницата, както и представяне на репертоар от специално поканени, известни танцови артисти.
В рамките на Работилницата се провеждат и различни танцови майсторски класове, както и публични дискусии на определени, свързани с танцовото изкуство теми, с които програмата се обогатява допълнително. Всяка година, пет или шест от най-добрите участници получават стипендии за лятно обучение в едни от най-известните танцови училища и компании в САЩ.
От 2008 г. насам, в осемте издания на “Танцова работилница” са участвали над 700 танцьора от България, Сърбия, Македония, Черна гора, Португалия и САЩ. Над 25 млади таланта са получили стипендии за обучение за училища като Pacific Northwest Ballet, Ballet Chicago, Debbie Reynolds Dance Studios, Syracuse University, Deeply Rooted Productions и др. Много от бившите стипендианти на фондацията работят към момента в танцови компании в Италия, Германия, САЩ, както и в държавни танцови институции и частни танцови формации в България.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на
Фондация „Америка за България” е партньор на Фондация „Танцово изкуство – Илиев” по проекта “Танцова работилница” от 2011 г. насам. Основана през 2008 г., Фондацията е наследник на Българо-американския инвестиционен фонд, създаден от Правителството на САЩ чрез Американската агенция за международно развитие. Една от целите на фондацията е да подкрепя частната инициатива в изкуството и културата. Мисията на Фондация „Америка за България” е насочена към постигане на по-високо признание на българските творци в страната и чужбина, насърчаване на изявата на родните ни таланти на световната сцена и утвърждаване на международния културен имидж на България. С „Танцова работилница 2014” Фондация „Америка за България” и Фондация „Танцово изкуство – Илиев” имат амбиция да построят още един културен мост между България и Америка и да дадат възможност на българските ученици по танц да се докоснат до американския начин на работа, да се запознят с най-добрите балетни хореографи и майстори на американския балет. Повече информация може да намерите на www.americaforbulgaria.org
Никълъс Аде е роден в Лос Анджелис, Калифорния. Образованието си получава в San Francisco Ballet School и в „Университет по изкуствата Северна Каролина“. Танцьор е в Pacific Northwest Ballet (PNB) от 1996 до 2006 под ръководството на Франчи Ръсел, Кент Стоуъл и Питър Боъл. По време на работата си в PNB Никълъс Аде изпълнява главни роли в „Четирите темперамента“ и „Сън в лятна нощ“ от Джордж Баланчин, във „Веселите Вдовици“ от Роналд Хайнд и „Ромео и Жулиета“ от Кенет Стоуъл. Участвал е още във „Валс“, „Блудният син“, „Симфония в до мажор“, „Симфония в три движения“ и „Кого го интересува?“ от Баланчин и “Страховити симетрии“ от Питър Мартинс. Той поставя началото на роли в „Усукване“ на Вал Канипароли и „Почти танго“ и „Вътре/Вън“ на Николо Фонте.
Понастоящем г-н Аде заема директорския пост в Central Pennsylvania Youth Ballet. Преди това той заема същия пост за „Francia Russell Center“ и „Eastside School“ на PNB от 2006 до 2012, под артистичното ръководство на Питър Боъл. Той е също така постоянен гостуващ преподавател в Балетната академия “East” в Ню Йорк под ръководството на Дарла Хувър и Джулия Дубно. Преподавал е в Европа и Северна Америка, вкл. в „Танцова работилница 2012“ на Фондация „Танцово изкуство – Илиев“. Г-н Аде е преподавал още в Академията за балет „Tri-Cities“, Регионалния балет Юта и в „Университет по изкуствата Северна Каролина“.
Никълъс Аде е бил в екипа на няколко национални и регионални фестивала за асоциацията Regional Dance America (RDA), като през 2010 година включително е жури, а по-рано (2007-2009) е домакин на едно от най-значимите събития, спонсорирано от RDA – конференцията Craft of Choreography Conference (CCC) и летен интензивен курс към нея. Аде е част от екипа на CCC oт 2004 до 2009. Той е бил домакин и на програмите на PNB “Eyes on Dance” и “Discover Dance” и е проектен координатор на PNB за изложението NEXT STEP (преди това с името „Choreographers’ Showcase) от 2005 г.
Тереза Рут Хауърд е преподавател, писател и инструктор по танц; базирана в Ню Йорк, тя е танцувала, както и преподавала на различни места по света. Бивш член на Танцовия театър на Харлем и един от основателите на танцовата компания “Armitage Gone! Dance”, тя е танцувала като гост-артист за Балета “Complexions Contemporary” и компанията “Donald Byrd/The Group”. Г-жа Хауърд е преподавала в Училището “Alvin Ailey”, в Балетно училище “Joffrey”, в Танцовия театър на Харлем и Американския танцов фестивал. Била е преподавател и в различни институции, вкл. колежа “Marymount Manhattan College”, Университетa за изкуствата и Университета “Hollins”, където е била резидентен артист.
Г-жа Хауърд пише за реномираните американски списания за танц “Dance Magazine”, “Pointe Magazine” и “Dance Teacher”. Тя има натрупан обширен преподавателски опит и в Италия, където е работила с Международната танцова асоциация и в “Music Arts & Show” (MAS) в Милано, както и е публикувала в италианското списание “Expression Dance Magazine”. Заедно с главния редактор на американското “Dance Magazine” Уенди Перън, г-жа Хауърд започва онлайн поредицата за танцова критика “See and Say”. Комбинирайки своята философия за живот и преподаване, с уменията, които е натрупала чрез програми за нуждаещи се от различни общности, г-жа Хауърд разработва програмата за личностно развитие “Принципи на ангажираност: Свързване на младежта с безпределните вътрешни възможности”, която дава на тийнейджъри функционален набор от инструменти за увеличаване на техните нива на успех в справянето със задачи и цели не само в танца, но и всички аспекти на живота. Съвсем наскоро г-жа Хауърд създава семинара “Body Image”, стъпвайки на статиите си за Dance Magazine; това я провокира да разшири читателската си аудитория, започвайки блога “Body Image” (http://mybodymyimage.com), който се занимава с въпроси относно тялото и е насочен към млади момичета и жени, танцьори и не-танцьори.
Модерен танц
Крисчън ван Хауърд
Virginia Commonwealth University, Alvin Ailey School, VON HOWARD PROJECT
Крисчън ван Хауърд е артистичен директор на VON HOWARD PROJECT – компания за съвременен танц от Средно-Атлантическия регион. Развивайки своята международна дейност, той е работил с танцови артисти като Дъг Варон, Фернандо Бухонес, Дъглас Бекер, Джермал Барнс, Даниел Гвирцман и други. Крисчън е един от хореографите, получили гранта на NJ State Council of the Arts през 2006.
Негови хореографии са поставяни на различни места по света, вкл. Германия, Япония, България, Колумбия, Чили, Южна Корея и на много места в САЩ, включително Dance Theater Workshop (now New York Live Arts), Joyce SoHo, Dixon Place, and the Ailey Citigroup Theater. Той е артист-преподавател за Dance New Amsterdam (2013), the American Dance Festival (Winter Intensive), Korean Dance Festival (2012), както и в последните две пролетни и лятното издание на „Танцова работилница“.
Крисчън е носител на отличието „Специални преподавателски постижения“ на Virginia Commonwealth University’s (VCU) School of the Arts, където той е Асистент в специалност „Танц и хореография“. Той преподава едновременно във VCU, както и в Alvin Ailey School Ню Йорк, в чийто екип е от 1998 г. Образованието му включва Бакалавърска степен от School of Classical and Contemporary Dance at Texas Christian University и магистърска степен от Tisch School of the Arts, New York University.
Маркъс Галанте има широк опит като хореограф и преподавател по целия свят. Последните му ангажименти включват работилници по балет и Бродуей джаз в Буенос Айрес, Аржентина. През януари 2014 той готви неокласическа хореография върху сюитата „Бронзовият конник“ на Рейнхолд Глие за New American Youth Ballet, където също преподава балет за напреднали и вариации.
Обучавал се е в Американски балетен театър и в Училището за американски балет; бил е също стипендиант в Харкнес Балет в Ню Йорк. Сред неговите учители са Патриша Уайлд, Ричард Рап, Стенли Уилямс и Джордж Баланчин. Танцувал е с множество компании като Чикаго Лирик Балет под ръководството на Мария Талчийф, Кливлънд Балет, Чинчинати Балет, Еглевски Балет и е бил солист на Националния Балет на ЮАР C.A.P.A.B., изпълнявайки класически репертоар. На Бродуей той е участвал като певец, танцьор и актьор в “A Chorus Line”, “Pippin”, “Carousel” и др. Той е работил и в операта, във филмови и телевизионни продукции заедно с Шърли Маклейн.
Г-н Галанте е създал множество успешни хореографии за балетни и театрални постановки, както и телевизионна и филмова хореография. През 1995 г. той е номиниран за наградата “Танц във филм” за късометражния филм “Private Performance” на режисьора Морган Спърлок. Получавал е стипендии от National Endowment for the Arts (хореография) и грантове за хореография от Фондацията за танц “Харкнес”. Г-н Галанте е бил преподавател в едни от най-престижните институции в страната като Ню Йорк Сити Балет, Американски балетен театър, Alvin Ailey, Pacific Northwest Ballet, Балетното училище и компания Пенсилвания, Балетната компания “Lines Contemporary”, Еглевски Балет, Балет Чикаго, „Стъпки на Бродуей“, Танцовия център Бродуей, Балет Артс (Ню Йорк), Регионалния балет Мидуестърн, Чикагската Национална асоциация на майсторите на танца и мн. др. Неговият международен опит включва покани в Русия, Финландия, Япония, България, Черна гора, Германия, Аржентина, Бразилия и др.
Debbie Reynold’s Dance Studios, Monsters of Hip Hop, Los Angeles
Андреа Бър е професионален хип-хоп танцьор, базирана в Лос Анджелис, Калифорния. Тя работи към танцовата агенция “Go to Talent” в Лос Анджелис. През изминалото лято на 2013 година Андреа участва в турнето Macy`s Glamorama – „Fashion in a New Light“, заедн с Cirque de Soleil, the Backstreet Boys и Шерил Кроу. Нейните скорошни изяви включват финала на телевизионното шоу „The Voice“, „Comic Con“ и видеото „Speakers Boom“ на Mandy Jiroux’s. През лятото на 2012 г. тя е избрана като една от 8-те американски участнички в “The Mobsters Way” – шоуто на “Monsters of Hip Hop” в Лос Анджелис.
В момента Андреа е асистент в турнето на “Monsters of Hip Hop”. Наскоро тя се снима в късометражния филм “Today is the Day” с режисьор и хореограф Тамара Левинсън и Даниел “Cloud” Кампос. Миналата година Андреа танцува и с Риана в X-Factor, участвайки в световната премиера на “We Found Love” по хореография на Тина Ландън и Таняша Скот.
През 2011 г. Андреа прекарва 6 месеца в Китай, където преподава танци и изнася концерти. След завръщането си в САЩ, Андреа съ-режисира едно пълнометражно хип-хоп шоу в Сиатъл. Танцовите й успехи включват: “August Jackson Industrial” в Лас Вегас, “Poser’s LA”, “Carnival LA”, шоуто на Cruz Control в Moore Theatre, “Seattle Seahawks halftime show”, Виетнамските музикални награди и “Тhe Young Tanzsommer Austria Tour” с Westlake Dance Center Performing Group. Андреа е още създател на хореография, която е избрана да се играе в Disneyland, Калифорния и на “RDADance America Festival” в щата Юта. Печелила е много творчески стипении като “Steps on Broadway” в Ню Йорк, “Millenium Dance Complex” в Лос Анжелис, “Debbie Reynolds” в Лос Анжелес, “Monsters of Hip Hop”, “Company Dance”, “Hollywood Vibe”, “L.A. Elite”, “Encore”, и “West Coast Dance Explosion”
Характерен танц
Фондация „Танцово изкуство – Илиев, София; Pacific Northwest Ballet, Сиатъл, Ballet Chicago, Чикаго
Петър Илиев израства в семейство с богати танцови традиции и започва танцовата си кариера на 5-годишна възраст в състава на своя баща. Завършил е Държавното Хореографско Училище в София, а след това и Института за Музикални и Хореографски Кадри – София. Започва професионалното си развитие като солист на Ансамбъл “Филип Кутев.” След пет годишна работа с ансамбъла продължава образованието си в американския Държавен Танцов Институт в Ню Йорк, където работи в тясно сътрудничество с един от гурутата на американския танц – Жак Дамбоа. В последствие Илиев става помощник-артистичен директор на ансамбъл в Остин, Тексас, където в продължение на четири години обучава над хиляда млади танцьори. Премествайки се в Калифорния, той продължава работата си в американската образователна система, преподавайки танц на стотици деца в специализирано училище по изкуствата. Година по-късно е назначен за артистичен директор на “Уестуинд” – една от първите танцови компании в САЩ, чиято мисия е запознаването на американската публика с богатството на етническия танц. Едновременно с това Илиев води и майсторски класове по характерни танци и български народни танци в десетки колежи и университети в различни части на САЩ, и поставя оригинални хореографии за професионални и любителски танцови компании в САЩ и Канада.
През 2003-та година Илиев е поканен за преподавател по характерни танци и в престижното училище на Пасифик Нортуест Балет в Сиатъл, Вашингтон, а две години по-късно е привлечен и към преподавателския състав на Балет Чикаго. Едновременно с това, в продължение на няколко години той обучава по танци и голям брой ученици от общообразователните училища в Чикаго със средства, спечелени по специална програма на американското правителство.
Натрупал безценен опит, през 2008-ма година Илиев възобновява дейността си в България чрез различните програми на фондацията му, основана през същата година. Оттогава насам Фондация „Танцово изкуство – Илиев” е развила няколко изключително успешни образователни програми: пролетните и летните издания на интензивните танцови курсове Dance It, както и детските танцови програми за ученици от общообразователните училища в София. През 2013-та година Петър Илиев също се изяви и като един от членовете на журито в музикалното риалити „Магаданс – Предизвикателството”, и създаде детската танцова постановка „Клик”, играна в Зала 1 на НДК през октомври 2013 г. като част от програмата на Sofia Dance Week. Паралелно с това той активно преподава танц и създава хореографии в Англо-американското училище в София, работейки както с малките ученици, така и с абитуриентите, представящи финален мюзикъл. В България творческият заряд на Петър Илиев постепенно достига своя пълен потенциал, намирайки израз в създаването на няколко изключително оригинални хореографии, стигащи до сърцевината на българския народен танц и разчупващи неговата структура – отприщвайки неговите възможности като изразно средство чрез обогатяването му със специфичния изказ на балета и модерната техника.
Повече относно работата на артистичния директор на Фондация „Танцово изкуство – Илиев“ може да видите в секцията За нас/Основател
Майсторските класове са безплатни за участниците в Танцова работилница. За всички, които желаят да посетят майсторските класове, но НЕ са регистрирани участници в „Танцова работилница“ – нужна е предварителна регистрация на info@ilievdance.org до 4.4.2014 г., в която да посочите 2 имена, възраст, къде танцуватe и кой(и) клас(ове) ще посетите.Желаещите, които не са записани участници в „Танцова работилница“, заплащат еднократна такса от 20 лв. за един майсторски клас(независимо балет или съвременен танц) и 35 лв. за двата майсторски класа.
Артистичното развитие на Давид Николас Русо започва на 9 години с обучение в частни танцови училища, последвано от едногодишно обучение при финландския учител Перти Виртанен в Торино и Генуа (Италия). Той посещава летни курсове в Royal Ballet School в Лондон и Rosella Hightower Schoolв Кан (Франция).
През 1996 година Русо е приет в балетна академия Cranko в Щутгард (Германия) и завършва две години по-късно под ръководството на Пьотр А. Пещов (стил Ваганова). По време на обучението си в балетна академия Cranko той участва в балетни хореографии на Джон Кранко, Уилям Форсайт и Ренато Занела. От 1998 до 2000 той е солист за Държавния театър на Заабрюкен (Германия). В следващите 5 години се присъединява към компанията Ballet Theater Munich (Германия) ръководена от британския хореограф Филип Тейлър. В Мюнхен участва в хореографии на Jiri Kilian, Jennifer Hanna, Rui Horta, Dylan Newcomb, Olga Cobos & Peter Mika, Annett Gohre and Cayetano Soto и др.
През юли 2005 година Русо започва самостоятелна международна кариера като танцьор и хореограф. Неговото солово изпълнение „Марвин“ например е поставяно в Швейцария, Холандия, Белгия, Германия, Дания и САЩ. Паралелно с това Русо е гост-преподавател по класически балет и модерен танц в няколко европейски танцови училища. От 2005 той работи и с Ballet Philippines в Манила, като същевременно преподава балет и модерен танц в Училището по изкуствата на Филипините и развива допълнителни дейности, преподавайки на деца в неравностойно положение там. От 2007 до 2010 г. той е солист в Tanz Theater Munchen.
През юни 2010 година завършва специалност Балетна педагогика в Мюнхенския университет по музика и сценични изкуства, а през септември същата година приема предложената му там позиция на преподавател по балет и съвременен танц. Той продължава своята кариера като хореограф, като примери за неговата работа са: “Ein-fluss” (2. International Choreographical Competion “Contact Energy”, Ерфурт; Theater in Ulm), “@time” and “Tanzbescherung” (Theater i-camp, Мюнхен).
Майсторски клас по балет (Ваганова) със Сергей Арендар (Нюрнберг, Германия)
Сергей Сергеев-Арендар е танцьор гост-солист, хореограф и педагог на свободна практика базиран от няколко години в Нюрнберг, Германия, роден в София.
Страстта му към балета е запалена от майка му и особено нейният вуйчо Живко Любенов, който в детските години на Сергей е корифей-солист, танцьор в Софийска Опера.
Сергей специализира балет, а по-късно и балетна педагогика и хореография, в Държавното Вагановско-Хореографско Училище в Петербург, Русия.
Активната танцова кариера на Сергей преминавава през Турция, като гост в състава на трупата на Операта в Анталия; солови изпълнения в „Хюреем Султан” и гостувания в трупата в Измир. Паралелно с това, Сергей преподава и в Държавната Консерватория в Анталия, както и във Федерацията по Художествена Гимнастика в Анталия на някои от шампионките на Турция. Следват договорите му като щатен и гостуващ изпълнител в репертоара или отделни проекти на трупите в Любляна, Сплит, Белград, Клагенфурт, Краков, Киев, Нюрнберг, Лайпциг, Регенсбург и Бон.
Сред солови участия в класическия репертоар в “Спящата красавица”, “Лебедово Езеро”, “Шопениана”, “Шехерезада” и “Лешнокотрошачката”, Сергей танцува и в съвременни и мюзикъл проекти на Kristina de Chatel, Pina Bausch, Uwe Scholtz, Rubatto, Robert Nord, Christopher Jenkis, Paul Haze и др.
В периода между 2004 – 2012 г. Сергей работи върху миниатюри и конкурсни номера за национални и международни балетни конкурси, които донасят на таньцорите му актив от два златни, три сребърни и шест бронзови медала. Негови хореографии са показвани на балетни и театрални гали, форуми и телевизионни продукции в София, Анталия, Киев, Бон, Мюнхен, Прага, Сеул, Вашингтон, Хелзинки, Истанбул и Москва.
През 2009 г. заедно със Силвия Томова в рамките на само 28 дни, Сергей поставя 70-минутна своя версия на балета „Кармен” в Прищина, Косово, като нарича спектакъла “Chronics from Andalusia – Carmen”. Спектакълът се радва на огромен успех и някои миниатюри от него Сергей предствя на фестивали и конкурси в Европа.
Сергей преподава в множество частни училища и академии, като например в холандската Dance Academy Haarlem (2002), Antalya State Conservatory (2004 – 2006), Ballettakademie Furth-Nurnberg (2010), Ballettzentrum Vadim Bondar, Bonn (2012), Ballettакademie Boniventi-Dazzi, Regesnburg (2013) и др. Преподава класически балет, джаз и съвременни техники в редица танцови центрове в Германия, Турция, България, Русия и Украйна.
Между 2008 – 2013 г. Сергей успешно разработва свой собствен тренинг, който нарича “Balloton” (от латинските думи „бало” (танцувам) и „тон” (тонус)). През 2013 г. този тренинг е патентован и лицензиран в Германия, след провеждането на редица международни семинари и уъркшопи, например във Федерацията по Карате Шотокан в Нюрнберг и Лауф , Академията по физиотерапия и спорт Weberschule в Дюселдорф, Университетската Клиника по танцова и спортна медицина в Дюселдорф, както и в редица танцови училища и балетни трупи в Германия.
През 2012 г. Сергей Арендар е член на 4-членното жури на Международния Балетен конкурс „Applaus” в Нюрнберг, където съвместно с някои от звездите на Маринския, Михайловския и Красноярския театър селектират най-талантливите призьори измежду 120 деца от цяла Европа.
Спектакълът има за цел да утвърди иновативния за България формат – представяне пред публика на работа в процес (work-in-progress performance) или, казано по друг начин – това е представяне на бета-версията на един танцов спектакъл.
Самото име „Sneak Peek„, с което в първите издания Петър Илиев нарича заключителното шоу на програмата, кани публиката да надникне именно „в процеса на разработка„, “в кухнята” на динамичната творческа работа, докато крайният културен продукт се създава.
Тази година програмата на спектакъла ще включи шест репертоарни разработки, развити от шестимата хореографи на Пролетна „Танцова работилница 2014“ заедно с младите танцьори от България, Македония и Румъния, участвали в програмата.
В него ще бъде показана и част от хореографията, подготвяна от Петър Илиев и неговите асистент-хореографи в рамките на детския проект на фондацията – “Танцуващи хлапета”, който се осъществява с любезното съдействие на Фондация “Америка за България” и Посолството на САЩ в България.
Очаквайте и други специални танцови изненади, които ще запазим в тайна, за по-вълнуващо танцово преживяване.
В края на спектакъла екипът на Фондация „Танцово изкуство – Илиев” ще обяви и тазгодишните стипендианти, които ще получат възможност за интензивно лятно обучение в едни от най-известните танцови училища и компании в САЩ.
Билети можете да закупите на касата на „Сълза и смях“ и в мрежат на Ticketstream. Цената на билета: 10 лв.
За първи път предлагаме и VIP билет: С него получавате възможността да се срещнете лично с нашите хореографи и да се запознаете отблизо и по друг начин с магията на танцовото изкуство в различните му форми. VIP билетът е на стойност 30 лв. и включва посещение на спектакъла и предварителна среща – разговор с хореографите на по питие. За резервации: тел. 0885 22 60 12 или имейл: info@ilievdance.org.
Таксата за участие в „Танцова работилница“ се заплаща след попълване онлайн на регистрационния формуляр. Заплащането става по банков път на банковата сметка на Фондация „Танцово изкуство – Илиев“:
Първа инвестиционна банка (ПИБ), IBAN: BG49FINV91501215317191, BIC: FINVBGSF
Основание за плащане: Такса участие на … (три имена на участника).
Цени за участие в „Танцова работилница“:
За 1 стил: 80 лв.
За повече от един стил: 120 лв.
НЕ се възвръща такса при отказ от участие.
Записването за стил обхваща класове по техника и класове по репертоар. В случай, че искате да посещавате само техника или само репертоар от един стил, цената остава същата.
Моля, имайте предвид, че програмата е много интензивна. Възможно е да не успявате да посещавате всички часове по репертоар в повече от 2 или 3 стила (в зависимост от танцовото ниво и мотивацията ви). Въпреки това е възможно да се запишете на всички стилове, но ви съветваме да концентрирате усилията си в часовете по репертоав в не повече от 2 до 3 стила.
ОТСТЪПКИ за групи:
15% отстъпка от таксата за участие на всеки при група от 4 до 10 човека;
20% отстъпка – при групи над 10 човека.
Очакваме ви вкупом, защото с приятели и колеги винаги е по-весело! За записване на групата, освен регистрацията на всеки неин член онлайн, моля отговорникът да изпрати имейл с имената на всеки от вас на info@ilievdance.org.
Майсторски класове
(виж за подробности: http://ilievdance.org/program/dance-it-2014-spring/?tab=3):
Майсторските класове са безплатни за участниците в Танцова работилница. Класовете са отворени и за желаещи да посетят само тях, извън Работилницата, като цените за участие са, както следва:
- за 1 майсторски клас с продължителност 1 час 30 мин. (балет или съвременен танц) – 20 лв;
- за 2 майсторски класа с обща продължителност 3 астрономически часа (балет исъвременен танц) – 35 лв;
График за деня – понеделник до петък „Танцова работилница 2014“
Начален час | Краен час | Зала 1 (основна балетна зала) | Зала 2 | Зала 3 |
---|---|---|---|---|
09:00 | 10:15 | Балет (техника) - напреднали Тереза Рут Хауърд | Джаз (техника) Маркъс Галанте | |
10:20 | 11:35 | Балет (техника) - средно ниво Никълъс Аде | Хип-хоп (техника) Ендрия Бър | |
11:40 | 12:55 | Модерен (техника) Крисчън вон Хауърд | ||
13:00 | 14:00 | Характерен Петър Илиев | 5x5 репертоар Тереза Рут Хауърд | |
14:15 | 15:30 | Балет (репертоар) Никълъс Аде | Джаз (репертоар) Маркъс Галанте | |
15:30 | 16:45 | Модерен (репертоар) Крисчън вон Хауърд | Хип-хоп (репертоар) Ендрия Бър (понеделник, сряда, петък) | Хип-хоп (репертоар) Ендрия Бър (вторник, четвъртък) |
График за деня – СЪБОТА „Танцова работилница 2014“
Начален час | Краен час | Зала 1 (основна балетна зала) |
---|---|---|
10:00 | 11:30 | Балет - майсторски клас със Сергей Арендар |
11:30 | 12:15 | Балет - напреднали Тереза Рут Хауърд |
12:15 | 13:00 | Балет - средно ниво Никълъс Аде |
13:00 | 14:00 | Модерен Крисчън вон Хауърд |
14:00 | 15:00 | Джаз Mаркъс Галанте |
15:00 | 16:00 | Хип-хоп Ендрия Бър |
16:00 | 17:00 | Характерен Петър Илиев |
17:15 | 18:45 | Съвременен танц - майсторски клас с Давид Русо |
Танцово-образователната програма „Танцуващи хлапета“ е иновативна програма, която предоставя възможност на деца от основния курс на
общообразователни училища от периферни райони и/или групи в риск да се докоснат до магията на танцовото изкуство чрез регулярни репетиции с утвърдения хореограф Петър Илиев и неговите асистенти и чрез участие в заключителен танцов спектакъл, поставен на професионална сцена. В рамките на програмата фондацията провежда часове по танци с над сто деца от 3 или 4 училища в продължение на една година, обучавайки ги в различни стилове и подготвяйки ги за сценична изява. Танцът, освен чисто естетическа роля, има и силна педагогическа и изграждаща функция. Чрез танца у децата се възпитават способности за работа в екип и дух на толерантност. Развива се креативността, творческия им усет и мотивацията за успех. Също, чрез съвместната работа на деца от различни етнически и социални групи, обединени около общата цел – танцов спектакъл „от деца за деца“ пред широката публика – у участниците се изгражда толерантност, самочувствие и мотивация за сътрудничество и разбирателство. Децата от периферните райони, които рядко имат възможност да се докоснат дори до кипящия културен живот на столицата, стават чрез програмата значими артисти на сцена, важен елемент от едно цяло, участници в завършен творчески продукт, изграден от много професионални творци. Отговорността и доверието, които им се дават, аплодисментите, с които биват наградени, им носят дълбоко удовлетворение и ги променят завинаги. Артистичният директор на фондацията, Петър Илиев, има дългогодишен опит с подобни танцови социални и образователни проекти в САЩ. Така например, в рамките на един от съвместните му проекти с гуруто на американския танц – Жак Дамбоа (Jacques d’Amboise), те работят с 1200 деца от 12 обществени училища едновременно и представят накрая авторски танцов спектакъл на сцената на Bass Concert Hall в Остин, Тексас. През 2012 г. Петър Илиев осъществява и за първи път подобен пилотен проект в тази област и в България – в рамките на пролетната “Танцова работилница” 2012 на фондацията. В него се включиха деца от 103-то ОУ в кв. Филиповци, които, само след шест подготвителни репетиции, излязоха на сцена в Музикалния театър. Успехът на тази инициатива постави основата на настоящата детска танцова образователна програма, с която изключително се гордеем.
Проектът се осъществява с неоценимата подкрепа на фондация „Америка за България“ и Посолството на САЩ в България.
Част от средствата за проекта бяха набрани благодарение на кампания, организирана с подкрепата по проект „Ефективни подходи към устойчивостта на НПО”, финансиран от Фондация „Америка за България” и изпълняван от Български център за нестопанско право в партньорство с Фондация ПАЦЕП.
Танцовият спектакъл „Клик“, чиято премиера се състоя на 19 октомври 2013 г. в рамките на детската програма на утвърдения международен фестивал за съвременен танц Sofia Dance Week, е първият професионален мюзикъл „от деца за деца“ на Петър Илиев в България.
Той увенча усилията от почти едногодишната работа на около 100 деца от 4 столични училища, включили се в детската танцова програма “Танцуващи хлапета“ на фондацията през 2013.
Спектакълът разказва на младата аудитория историята на човечеството през развитието на танцовото изкуство от древни времена до наши дни, като преминава през различни стилове и периодите на тяхното създаване. Представлението се занимава и с актуалната тема за функцията на образованието в дигитализирания свят на лесен достъп до информация. Говори за важни неща с много лекота, закачка и емоция, чрез сложна и красива, специално написана музика и завладяващи танцови стъпки и хореография.
Изпълнители бяха над 100 млади танцьора от:
- Чоурчо „Българско школо“,
- 103 ОУ „Васил Левски“- София,
- 144 СОУ “Народни будители“‘,
- 95 СОУ „Проф. Иван Шишманов“.
Със специалното участие на фолклорен ансамбъл „Люлин“.
Спектакълът разказва на младата аудитория историята на човечеството през развитието на танцовото изкуство от древни времена до наши дни, като преминава през различни стилове и периодите на тяхното създаване. Представлението се занимава и с актуалната тема за функцията на образованието в дигитализирания свят на лесен достъп до информация. Говори за важни неща с много лекота, закачка и емоция.
Присъединете се към емоцията на: https://www.facebook.com/events/1416522038566290/
Идея и хореография: Петър Илиев Солисти: Андрея Андонова, Николина Карагеоргиева, Георги Банчев, Дойчин Дочев Музика: Пейо Пеев, Jerry Lee Lewis, John Mayer, Lisa Stansfield Осветление: Майкъл Джарет Сценография и костюми: Нина Зафирова Либрето: Снежина Маринова Видео: Ико Медия ООД Фотография: Здравко Йончев Продукционен мениджмънт: Розалина Лъскова и Цветелина СлавчеваПроектът се осъществява с неоценимата подкрепа на фондация „Америка за България“ и Посолството на САЩ в България.
и в партньорство със Sofia Dance Week
Детският мюзикъл “Лястовичи полет”, чиято премиера се състоя на 28 ноември 2014 г. в залата на ЧОУРЧО “Българско школо”, е вторият професионален танцов спектакъл „от деца за деца“ на Петър Илиев и фондация „Танцово изкуство – Илиев“ в България. Спектакълът събра на една сцена над 100 деца, включили се в програмата “Танцуващи хлапета” 2014. Продукцията отново представя авторски хореография, либрето и музика, и разказва любопитна история от един ден в училищния живот на две деца.
Изпълнители бяха над младите танцьори от:
- ЧСОУ “Българско школо”, София, Младост
- 103 ОУ “Васил Левски”, Филиповци, София
- 116 ОУ “Паисий Хилендарски”, село Яна
Със специалното участие на:
- Groovez Dance Community
- Танцова формация “Петлите”, гр. Бургас
- Солисти от Националното училище за танцово изкуство – София
Идея и хореография: Петър Илиев Музика: Пейо Пеев
Либрето: Людмил Попов
Дизайн: Ваня Вълкова
Видео: Ико Медия ООД
Фотография: Здравко Йончев
Продукционен мениджмънт: Розалина Лъскова и Симона Гоцис
Проектът се реализира с подкрепата на основните ни партньори Фондация “Америка за България” и Американско Посолството на САЩ в София, както и с помощта на Domino’s Pizza.
Част от средствата за проекта бяха набрани благодарение на кампания, организирана с подкрепата по проект „Ефективни подходи към устойчивостта на НПО”, финансиран от Фондация „Америка за България” и изпълняван от Български център за нестопанско право в партньорство с Фондация ПАЦЕП.
Пъстър мюзикъл за деца и възрастни на Петър Илиев, завършек на годишния цикъл на образователната програма „Танцуващи хлапета“ за 2015 г. Премиерата на продукцията се състоя на 13 и 14 декември 2015 г. в Националния музикален театър „Стефан Македонски“ – София. “Кой открадна чипса?” е едно великолепно, иновативно, изящно и забавно шоу, което силно провокира въображението и разбужда артистичния дух у малки и големи! Заплетена интрига и емоционално поднасяне, които не оставят никого равнодушен! Необикновена, забавна и поучителна история, случила се с децата в едно иначе обикновено училище. Хореографът Петър Илиев ни пренася в неповторим детски свят – пъстър, оживен, находчив. Спектакълът ни въвлича в мистериозна приключенска история, която се разгръща в обикновено българско училище. Изправени пред сложна загадка, училищните детективи преминават през поредица от комични недоразумения, срещайки различни животинки и дори странни извънземни. С разплитането на ситуацията те стигат и до неочаквана поука. През 2015 г. криминалната история с мишки, мравки, паяци и други герои бе поднесена прекрасно от над 150 ученици от:
- 103 ОУ „Васил Левски“, ж.к. Филиповци
- 116 ОУ „Паисий Хилендарски“, с. Яна
- Англо-американско училище – София
- солисти от Националното училище за танцово изкуство
Петър Илиев споделя за работата си по спектакъла: „Кой открадна чипса?“ е проект различен от всичко, което съм правил досега. Създавам танц по музика, която е изключително оригинална, звучаща по нов начин, сложна и предизвикателна. Силно е провокирано творческото ми мислене, вдъхновен съм много, а ентусиазмът на децата ме зарежда с много енергия. Идеята, която пресъздаваме, зарази малките танцьори и всеки ден откривам нови нюанси в отделните характери. Самите участници също са изключително отдадени на ролите си и заедно обогатяваме танцовите етюди. Костюмите, сътворени от нашата художничка Ваня Вълкова, са колоритни и крайно иновативни. Щастлив съм, че една идея обединява толкова деца и съмишленици.” Наистина, един от особено оригиналните елементи на спектакъла е музиката, създадена специално за него от талантливия композитор Светослав Кърпаров. Шестте пиеси, всяка със собствен облик, се допълват и надграждат сценария. Сложна и сериозна като текст, тя е закачлива и весела като звучене и е почти едно от действащите лица в спектакъла. Соловите изпълнения на саксофон са на младия джаз музикант Владимир Кърпаров. Музикалните етюди се допълват и надграждат оригиналното либрето на сценариста Людмил Попов. Идея и хореография: ПЕТЪР ИЛИЕВ Музика: СВЕТОСЛАВ КЪРПАРОВ Либрето: ЛЮДМИЛ ПОПОВ Визуален дизайн: ВАНЯ ВЪЛКОВА Соло саксофон: ВЛАДИМИР КЪРПАРОВ Асистент-хореографи: РОСИЦА ТЕРЗИЙСКА И ЯНИЦА СТАНКЕВА Осветление: ВИКТОР ГЕОРГИЕВ Фотография: ЗДРАВКО ЙОНЧЕВ Видео: ИКО МЕДИЯ Продукционен мениджмънт: МИЛЕНА ДЯНКОВА Координатор: ДЕСИСЛАВА ТЕОФИЛОВА Проектът се осъществява с неоценимата подкрепа на фондация „Америка за България“ и Посолството на САЩ в България.
Благодарим за дарението и на „Спорт лайн“ ООД, които изработиха изключителните костюми за спектакъла.
Програмата ни “Танцуващи хлапета” представя през 2017 г. танцово шоу, което пренася във вълнуващия свят на ЦИРКА! Богатата фантазия на хореографа превръща сцената в арена, а децата – в акробати, жонгльори, дресирани животни, клоуни.
С много обич и внимание към всяко дете и с пълна отдаденост към изкуството танц, Петър Илиев (преподавател по характерен танц в едно от най-силните балетни училища в САЩ – The Pacific Northwest Ballet School – Сиатъл) увлича малчуганите, а те са винаги искрени и спонтанни, готови за предизвикателства. От особена важност е работата му с най-уязвимите и най-непривилегированите членове на нашето общество – малките ученици от квартал „Филиповци“. Благодарение на финансовата подкрепа на посолството на САЩ у нас, обучението по танц от години е достъпно и за деца от училища в периферни райони и със смесено етническо население.
На сцената те са обединени с техни връстници от училища със значително по-големи ресурси, както и с малките балерини от училище „Илиев“ и солисти от Националното училище за танцово изкуство. В последните седмици на програмата всички те заедно подготвят атрактивен артистичен продукт ръководени от силен, професионален екип. Оригиналното либрето и тъканта на танцовия изказ на спектакъла са плод на богатата фантазия на Петър Илиев, в тандем с дългогодишния му асистент Николина Карагеоргиева, утвърден опитен педагог.
Завладяващата мултимедия и фантасмагорични костюми са създадени от визуалния дизайнер Ваня Вълкова, творец с висок естетически стандарт, а осветлението на сцената е дело на Георги Буюклийски, експерт със силен собствен почерк. Музиката, както винаги, се отличава с изключително разнообразие – от авторски пиеси на млади български композитори, експериментиращи с народната традиция и съвременния джаз, през Боливуд и диско, до класически шопски мелодии.
Така спектакълът очакващ зрителя е отново силно наситен и пъстър. Умения, таланти, разнообразен артистичен изказ се завъртат „под купола“ на въображаем цирк, в който всички очакваме „слона“ – най-екзотичното животно.
Темите в спектаклите на Петър Илиев обичайно са злободневни и целят провокация на зрителя на различни нива. Чрез материята на танца и сценографията тази година той отново отправя няколко послания. От една страна е тематиката за безпощадната намеса на човека в уникални екосистеми и проблематичната употреба на екзотични животни като атракция в цирка. От друга страна е отпратката към идиома „слонът в стаята“, отнасящ се за важен проблем, заемащ цялото пространство, но игнориран от всички, поради това, че е прекалено неудобен. Дали както изчезващите слонове не загиват и сценичните изкуства у нас в резултат на недалновидна културна политика? Дали потопени в оглушителия шум на фалшиви медии, натруфена помпозност, безсмислени „новини“ за незначителни баналности, не игнорираме, всъщност – нарочно или неволно – най-важните, разкъсващи съвремието ни проблеми?
Танцов спектакъл за деца
Идея и хореография: ПЕТЪР ИЛИЕВОКИ ДК „Искър“, бул. „Кръстьо Пастухов“ 23
18 декември 2017 г. (понеделник), 19 ч.
С участието на ученици от: 140 СУ “Иван Богоров”, 103 ОУ “Васил Левски”, 51 СУ “Елисавета
Багряна”, Танцово училище “Илиев” и солисти от Националното училище за танцово изкуство.
Визуален дизайн и костюми: ВАНЯ ВЪЛКОВА
Асистент-хореограф: НИКОЛИНА КАРАГЕОРГИЕВА
Осветление: ГЕОРГИ БУЮКЛИЙСКИ
Фотография: ИКО МЕДИЯ
Продукционен мениджмънт: ЯНА ТРАЙКОВАВземи билети от тук.
Благодарим за дарението и на „Спорт лайн“ ООД, които изработиха изключителните костюми за спектакъла.